2009. augusztus 13., csütörtök

Bazsalikomos rakott hal


Mivel egy laza mozdulattal kitöröltem a kártyáról a kajához készült fotókat, így ez most egy fotó nélküli poszt lesz. :) (Azért amikor erre rájöttem, nem örültem neki ennyire...)
Ezt a kaját (illetve a maradékát tartalmazó edényt) egy kerti partyn találtam, aholis felvilágosítottak arról, hogy D. egyike volt az edényt üresre nyalók közül. Ez még oké lett volna, de mint kiderült, az edény halat tartalmazott. Na ekkor kicsit lefagytam, ugyanis évek óta próbálom D.-t rávenni arra, hogy egyem már konzerv tonhalon kívül mást is, egyebek mellett a jó élettani hatásai miatt, persze kevés sikerrel (értsd: az étteremből maradékként hazahozott méregdrága lazacos fussilit nagy pofavágások között azért megeszi, és nem ad belőle...). Így elég evidens volt, hogy én is bepróbálkozom ezzel a fajta hallal, és szerencsére itthon is nagy sikert aratott, mert miközben D. kisebb előadást tartott arról, hogy milyen fontos jól eltenni a halat, nehogy megromoljon, gyorsan megette az utolsó falatot is a tepsiből. :)

Hozzávalók:
  • 1/2 kiló tengeri halfilé (nálam mirelit volt)
  • 8 közepes paradicsom
  • 1 nagy (tényleg nagy) csokor bazsalikom
  • 1 bögre házi zsemlemorzsa (1 zsömléből)
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyem
  • 10 dkg reszelt sajt (ideális esetben persze parmezán, de persze trappista volt itthon)
  • só, bors, icipici citromlé
A halat sózom, borsozom, aztán kevés olivaolajon mindkét oldalán 2-2 percig elősütöm. Közben felkockázom a paradicsomot és a fokhagymát, összevágom a bazsalikomot, ezeket összekeverem, majd sózom-borsozom. Ez lesz az első réteg a halon. Második rétegnek lereszelem a száraz zsömlét, apróra vágom a petrezselymet, és összekeverem a reszelt sajttal. Ha kész a hal elősütése, egy serpenyőbe fektetem a halacskákat, rápakolom a paradicsomos-bazsalikomos cuccost, icipici citromlével meglocsolom (tényleg nagyon kevéssel), majd megszórom a sajtos-petrezselymes zsemlemorzsával. Sütőben 180 fokon kb. 25 perc alatt ropogósra sütöm.

Költségek (4 főre):
  • tengeri halfilé: 550 Ft (Lidl)
  • 1,5 kg paradicsom: 252 Ft (168 Ft/kiló, Lehel piac)
  • bazsalikom: 100 Ft (Lehel piac)
  • zsömle: 12 Ft
  • fokhagyma: 30 Ft
  • petrezselyem: 40 Ft
  • sajt: 130 Ft
  • citromlé: 5 Ft
Összesen: 1119 Ft

2 megjegyzés:

VKOrsi írta...

hello :)
a link amit ígértem :)
http://skinzone.hu/

puszi!!!

Zsuzsi írta...

Hú, szuper, nagyon köszi!!! :)