2008. szeptember 21., vasárnap

Parota


Drága sógoromat végre felvették rezidensnek, így ígértem neki egy vacsorát. Előző este még a jogsimat ünnepeltük, így a tervből, miszerint 8-kor kelek, és 9-re legkésőbb már kint vagyok a piacon, persze nem lett semmi. :) De délre azért valahogy kivánszorogtam, és meglepő módon, kettőre már sikerült is hazaérni. Mivel D. indiai sógorának hála elkezdtem tanulni indiait főzni, így az általa mutatott első kaja lett a főfogás. A menü Fűszeres Eszter padlizsán és körtekrém levesével kezdődött (szuper!), utána jött a pácolt csirke parota-val (ez olyasmi, mint a csapati, csak ez erősen meg van fűszerezve) és egy rakat salival: volt ruccola és olajbogyesz sali, megint használatba vettem a julienne-vágómat, és és egy egyszerű, de annál finomabb paradicsomos sali. A végére pedig bekéredzkedett egy Sacher torta is, amit talán majd egy másik posztban osztok meg, mivel nem maradt fényképeznivaló...

Pácolt csirke parotá-val

A csirkéhez:
  • 1 kg csirke (akár pulyka)
  • 1 citrom leve
  • fél ek só
  • 1 ek garam masala
  • fél ek kurkuma
  • 1/4 ek fekete (frissen) őrölt bors
  • fél ek őrölt koriander
  • 2 ek olaj (nem olíva)
A citrom levét egy tálba nyomom, beleteszem a fűszereket, a végén felhigítom az olajjal, és a csirkét tetszőleges darabokban hagyom benne pácolódni (nálam kis falatkák lettek, hogy a parota akár pitaként, megtöltve is funkcionálhasson).

A parotához (ezek az arányok kb fél kiló liszthez, ami 4 felnőttnek kicsit sok - én 6 főre 60 dkg-ból csináltam, és arányosan több fűszert is használtam):

  • fél kiló finomliszt (bl65)
  • 1 ek só
  • 1 ek őrölt koriander
  • 1/4 ek kurkuma


  • 1/4 ek fekete (frissen) őrölt bors (nekem ez kicsit erős, én kevesebbet használtam)
  • 1 ek köménymag
  • 2 ek curry madras (ez olyami, mint a sima curry, csak van egy kis ánizsos beütése)
  • kevés olaj
  • víz
A lisztet összekeverem a fűszerekkel, és apránként (mindig csak kevés) vizet adva hozzá, tésztává gyúrom. Amikor már majdnem összeáll, akkor egy kevés (max. 2-3 ek) olajjal készre gyúrom. Akkor jó, ha nem ragacsos, és rugalmas. Pihentetem kicsit, aztán kis golyókat szakítok ki belőle, azokat lisztbe forgatom, és kör alakúvá nyújtom. Nagyon nagyon felhevített serpenyőben az elsőt még olaj nélkül sütöm, a többit viszont fél-fél kévéskanálnyi olajjal kenem meg sütés előtt és közben. Oldalanként 1-1 perc kell neki.

Paradicsomos koriander :)
  • 4 nagy fej paradicsom
  • 2 csomag újhagyma
  • 1 csokor koriander
A hozzávalókat összevágom, és összekeverem. Meglepő, de különlegesen finom. Minél több a koriander, annál jobb! :)

2 megjegyzés:

Guti írta...

szívesen olvasnék többet a sertésről! és remélem nembaj, ha ezután csak nigellának szólítalak...

Riparia írta...

Parota rulz:)
Ja, és a mai rétes nagyon-nagyon jó volt!!!