2009. június 14., vasárnap

A világ legegyszerűbb sajtlevese


Amikor elkezdtem írni ezt a blogot, azt hittem, hogy ez a leves az első posztok között lesz, ám valahogy nem így alakult. Készült többször is tavaly ősz óta, de valahogy sosem sikerült lefotózni. Mindig akkor jöttem rá, hogy elfelejtettem, amikor a lábosból itták ki (!) az utolsó cseppeket. Valószínűleg az is közre játszott, hogy ez az egyik kedvenc levesem, és amint elkészült, én is az evésre, és nem a fotózásra koncentráltam. Így ezt most kiküszöbölendő, direkt pár órával korábban megcsináltam, mint ahogy a csajok jöttek, hogy még fény és idő is legyen rá. Bár a csajok már ettek ilyet, azért nem bánták, hogy ez készült, sőt! Az alkalom egyébként (azon kívül, hogy csütörtök este volt, ami csak a csajoké!) egy "búcsúvacsi" volt, mivel én holnap elutazom Californiába egy hónapra! :) A több éve tervezett családlátogatás végre összejött! A blogon így az elején ezért lesz 1-2 ütemezett poszt, de majd igyekszem kintről is írni, tervezek például egy nagy hamburgerösszehasonlítást, na meg kint nagyon jó thai kajáldák is vannak, a rokonságban pedig (többek között) fülöpszigeteiek, úgyhogy talán ők is megmutatnak majd néhány különlegesebb kaját - és reményeim szerint (ha nem mindenki porból készíti), akkor lesz original amerikai palacsinta recept is, amit személy szerint én nagyon imádok! És azt hiszem, hogy Amszterdamra való rákészülésként meg fognak jelenni recept nélküli, "utazós-közérdekű" posztok is, hiszen biztosan nagyon sok hihetetlenül érdekes és szép dologgal fogok találkozni, amit muszáj lesz megosztani! :) Ma még néhány nagy levegő, holnap hajnalban pedig indulás a "csupán" 15 órás repülőútra...

Hozzávalók:
  • 20 dkg reszelt, jól olvadó füstölt sajt (pl. Karaván)
  • 8-9 dl alaplé/víz+vegeta/víz+leveskocka
  • kb 1 dl tejszín
  • szerecsendió
  • 1 ek liszt
  • 5 dkg margarin
A margarinon megpirítom a lisztet (folyós rántást készítek), majd felöntöm az alaplével. Picit hagyom melegedni, majd mehet bele a reszelt sajt. Ha felforrt a leves, és elolvadt a sajt, felöntöm a tejszínnel, és belereszelek kb 1/4 szerecsendiót (ki mennyire szereti), picit még rotyogtatom, és kész.

Költségek (4 személyre):
  • füstöltsajt: 350 Ft
  • leveskocka: 33 Ft (ha a 6 db-os 200 Ft)
  • tejszín: 50 Ft (Lidl, 2 dl 99Ft)
  • szerecsendió: 20 Ft
  • margarin: 40 Ft (kocka Ráma 200 Ft)
  • liszt: 5 Ft
Összesen: 498 Ft

Nincsenek megjegyzések: