2011. február 17., csütörtök

Kókuszos-gyömbres karfiolleves á lá Bombadil Toma

Az úgy volt, hogy egy nagyon kedves munkatársam megkérdezte, hogy mibe tennék kardamont, mert hogy ő vett ugyan, de gőze sincs, mit csináljon vele.
Miután az összes létező tudásomat átadtam neki a témában (ami nagyjából 5 mondatban ki is merült), elkezdtem kardamonos recepteket nézni neki. Na, ezt nem akkor találtam Tománál, hanem hetekkel később, viszont feltűnt, hogy van benne kardamon. Így át is küldtem neki, és amikor jobban megnéztem a receptet, rájöttem, hogy kókusztejen (és persze kardamonon) kívül végülis minden van hozzá otthon is. Így eldőlt az
ebéd sorsa, úgyis pont gyömbéres-kurkumás kaját terveztem, hogy legalább a tél végét kihúzzuk mindenféle betegség nélkül. A piacon becsúszott még a kókusztej mellé egy csokor friss koriander is. IMÁDOM a friss koriandert. Egy pár hónapja nem ettem már, és teljesen kikészültem, hogy hogy lehet valami ilyen elképesztően finom! Úgyhogy a leves mellett mindenhez azt eszem most, néha meg csak úgy magában pár szálat. Ilyenkor azért kemény belegondolni, hogy fél évig Amszterdamban mindig volt otthon, persze egy kis menta meg bazsalikom mellett - a negyedünkben fillérekért árulták minden sarkon...

Íme a recept, Toma oldalán: http://tomakonyha.blogspot.com/2011/02/indiai-izek-kokuszos-karfiolkremleves.html

Én személy szerint kihagytam belőle a paradicsom sűrítményt, a kardamont, és a joghurtot, és több fokhagymát és gyömbért használtam. Egyszerűen isteni!


7 megjegyzés:

Ditta tortái írta...

Érdekes,de finom lehet:-)

A kollega írta...

Szia,örülök hogy folytatod a bloggerkedést :-) és a leves is jól hangzik.

Titi írta...

Rendesen bekékültél Zsuzsi :)De tetszik ez a dizájn is.
Viszont a Le Big Mac-ből, nálam csak a "Le" látszik...

Zsuzsi írta...

Ditta, a leves tényleg brutálisan finom, ki kell próbálni!
Köszi, Kolega! :)
Titi, tegnap este újragondoltam az egész design-t, ez hogy tetszik?

Bombadil Toma írta...

jól fest!:)

Titi írta...

Igen, azért ez szolidabb, a kék nekem túl sötét volt, ez nagyon szuper :)

Zsuzsi írta...

Köszi, Toma! :)