2009. február 10., kedd

Túrós sajtos pogi


Épp' belekezdtem volna jól megérdemelt délutáni alvásomba, amikor megszólalt a telefon, és kedves, kissé random barátnőm megkérdezte: "Figyu, nehéz pogácsát csinálni?" Ekkor már tudtam, hogy az esti borozás mellett pogi-sütés lesz a program. Mivel ott figyelt a hűtőjében egy csomag túró, így kizárásos alapon túrós pogit csináltunk, méghozzá a Nagyim nagyon egyszerű, ám hihetetlenül finom receptje alapján. Érdekes volt, hogy amikor félálomban ért ez a kérdés a pogácsáról, akkor egyszerűen lepergett előttem egy képsor, ahogy a Nagyi csinálja a pogit - én meg amíg nem figyel, a nyers tésztából lopkodok - és simán tudtam, hogy miből mennyi kell bele, pedig egyedül még életemben nem sütöttem pogácsát. Mindenesetre nagyon jól esett a bor mellé ez a finom, meleg pogi, amit a szőnyegen fekve beszélgetés közben eszegettünk.

Hozzávalók:
  • 25 dkg túró
  • 25 dkg margarin
  • 25 dkg liszt
  • 1,5 kk só
  • 1 tojás
  • reszelt sajt
A hozzávalókból gyúrható tésztát csinálok, kinyújtom, megkenem tojással, megszórom reszelt sajttal, aztán kiszaggatom (véletlenül sem fordítva csináltam, dehogy :) ). Tepsibe vele, 180 fokon kb. 20 percet sül. Őszinte beszélgetésekhez kiváló...

Nincsenek megjegyzések: