2009. május 12., kedd

Epres ricottatorta















Hétvégén családi kerti party volt, bográcsban főtt marhapörkölttel, uborkasalátával, napsütéssel, és többek között ezzel a tortával. Már nagyon vártam az idei első epres sütit, körül is néztem a blogokon, próbáltam ihletet meríteni, de végül persze szombat reggel fél8-kor jöttem rá, hogy pontosan milyen is lesz. Még épp' időben, délre elkészült! :)

Hozzávalók a citromos piskótához...:
  • 4 tojás
  • 4 ek liszt
  • 4 ek cukor
  • 1 citrom héja és 1 ek leve
A tojásokat szétválasztom, a sárgáját fehéredésig verem a cukorral, belekeverem a lisztet, és a felvert tojásfehérjét, majd a citromhéját, és a levét. Tortaformába teszem, és 200 fokon kb. 13-14 perc alatt készre sütöm. Ha kicsit kihűlt, kettévágom.

... a krémhez:
  • 2 liter tej és egy kefír a C&V féle házi ricottához
  • 3 ek balzsamecet
  • 0,3 dl méz
  • 1,5 dl tejszín
  • 30 dkg eper
  • 3 ek cukor
A tejből és a kefírből ricottát készítek, és hagyom lecsöpögni. Ha lecsöpögött, kikeverem a balzsamecettel, a mézzel, a cukorral együtt félkeményre vert tejszín felével, és az apróra vágott eperrel (5-6 kisebb szemet meghagyok díszítésnek). A töltelékkel megtöltöm a citromos piskótát, a torta tetejét megkenem a tejszínnel, és feldíszítem a félbevágott eperdarabokkal.

2 megjegyzés:

nemisbéka írta...

Zsuzsi, nem látok e-mail címet az oldaladon, dobsz egy e-mailt nekem? Köszi!

Zsuzsi írta...

Nemisbéka, mail ment.