2008. december 23., kedd

Linzer a lá Csücsök



Ezt a rendkívül bonyolult, ám annál finomabb sütit egyik nagyon kedves barátnőm sütötte meg nekem még tavaly Karácsonyra, és annyira tetszett, hogy egyrészről nem adtam belőle senkinek, másrészről pedig elhatároztam, hogy ezt muszáj nekem is megsütnöm. Erre csupán egy évet kellett várni. :) Persze kellett ehhez az alkalom is. Egy ismerősöm elég bevállalósan rendezett egy karácsonyi sütögetős partyt, kb. 10 főre. Az emberek szerencsére turnusokban jöttek, így sikerült nem csak összekészíteni, hanem tényleg meg is sütni a sütnivalókat, így legalább ez elkészült előre 24-re.

Hozzávalók:
  • 15 dkg liszt
  • 8 dkg cukor
  • 15 dkg Ráma
  • 8 dkg darált dió
  • 1 ek citromlé
  • valamilyen savanykás lekvár a kenéshez
A mázhoz:
  • néhány kocka étcsoki
  • pár dkg Ráma

Nyújtható, szaggatható tésztává összegyúrom a hozzávalókat, aztán kinyújtom, és pogácsaszaggatóval kiszaggatom. Páronként összeillesztem, de előtte megkenem az érintkezési felületet lekvárral, majd a sütőbe tolom, úgy 20 percre, kb. 170 fokon. A csokit vízfürdőn felolvasztom egy kevés margarinnal együtt, majd a sütik egyik felét megkenem vele / belemártom. Napokig eláll, és nagyon finom!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jól néznek ki, tetszik a 'feles' dizájn... :)
Nade kiafene az a Csücsök? :)
Azért látszik, hogy 'picit' tapasztaltabb vagy a konyhában...
Ha jól emlékszem nekem tavaly a harmadik tepsire sikerült csak. (Az első kettő, khmm, nem lett annyira jó... Bár akkor tudtam volna erről a 20perces (és nem mondjuk 40-es ottfelejtős) sütési időről... :)))