2008. december 13., szombat

Marokkói fasírt kuszkusszal

Pár hete megint voltam a ChefParade-ban, és ezúttal észak-afrikai esten vettem részt. Ezt a fasírtot csináltuk meg, ami nekem annyira bejött, hogy 1. a többi kajára már nem is emlékszem :) 2. a lakás első látogatóinak muszáj volt ezt megcsinálni, csak hogy én is ehessek belőle újra. Egyébként meglepő, hogy egy plusz fűszer hozzáadásával mennyire más ízt kaphatunk- a nemrégiben csinált csirkefasírtom majdnem ugyanígy készült, ám ez mégis egészen más - és persze hihetetlenül finom. (Kuszkuszt már régebb óta használok, ám mégis meglepődtem, hogy durumból készül - még egy ok a mellett, hogy finom! :) )

Hozzávalók (3 főre, vagy 4-re, ha a fiúnak gyomorrontása van, és csak 4 fasírtot eszik 8 helyett :) ):
  • 60 dkg darált csirke (vagy borjú, vagy akármi, csak ugye a csajok nem esznek...)
  • 1 tojás
  • 1 kis fej lilahagyma
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • fél csokor petrezselyem
  • fél csokor koriander
  • fél ek római kömény
  • 1/4 ek őrölt koriander
  • 1 ek édes (vagy aki szereti, csípős) pirospaprika
  • 1/3 ek őrölt szerecsendió
  • 1/2 ek fahéj
  • só, bors
  • vaj
A kuszkuszhoz:
  • 30 dkg kuszkusz (én az Ázsiai boltban vettem a Nagycsarnokban)
  • csirke alaplé
  • vaj
A joghurtos szószhoz:
  • natúr joghurt
  • friss menta (ez nekem most nem volt)
  • ízlés szerint fokhagyma (e nélkül is nagyon jó)
A darált húst összekeverem az apró kockákra vágott hagymával, a fűszerekkel, és a kicsit elhabart tojásal, és hűtőbe teszem vagy 1 órára. Utána kiveszem, megkóstolom (most tanultam :) az ujjhegyemet kicsit végighúzva rajta, (és persze lenyalva) érződik a fűszerezés - bár felelősséget nem vállalok a galandférgekért :) ), és utánfűszerezem. Vajat olvasztok, és közepes lángon megsütöm mindkét oldalát.

A kuszkuszt vajon átpirítom, majd a lángot lezárva, felöntöm az alaplével (vagy bármilyen fűszerezett forró vízzel). Hagyom megduzzadni, és kész. Leöntve a joghurtos szósszal magában is isteni!

Nincsenek megjegyzések: