2009. július 12., vasárnap

Utazás - Marnee Thai restaurant

A kint töltött idő egyik legmeghatározóbb emléke egy thai étteremhez fűződik. Miután sétáltunk egy nagyot a Golden Gate Parkban, a közeli Irving Street-re mentünk, ahol végül beültünk a Mernee Thai étterembe. A helyről tudni kell, hogy kívülről nézve nem biztos, hogy magadtól bemennél oda, mert nem látszik különlegesnek, egy, az utcában csoportosuló thai éttermek közül, de óriási hiba kihagyni. Chai Siriyarn, a séf a legkülönfélébb díjakat és elismeréseket kapta meg mindenhonnan, nagy vonalakban nevezték az év nemzetközi séfjének, főzött a thai hercegnek és hercegnőnek, tanít California egyik legjobb főzősulijában, mind Thaiföldön, mind pedig Los Angelesben megkapta a Superchef címet, az étterem pedig 17 éve benne van az első öt thai étteremben a Bay Area-ban, mégis teljesen megfizethető áron ettünk ott. Hárman háromfélét ettünk, és mindegyik hihetetlenül finom volt, szó szerint nem tudtunk megszólalni a gyönyörűségtől. Én Pad Thai-t ettem (rizstészta benne mindenfélével, rákkal, tofuval, hajszálvékonyra vágott zöldségekkel, és leöntve egy eszméletlenül finom, kicsit pikáns szósszal), mivel a séf több pad thai készítő versenyt is nyert, és amúgy is csak most kezdtem el barátkozni a thai konyhával, gondoltam, jobb az alapoknál kezdeni! :) D. green curry-t evett, ami hihetetlenül finom volt (azért körbekósoltuk mindenkiét), bár nekem speciel kellett jó pár korty víz falat után, úgy csípett, hogy csak na! D. nővére, aki elvitt minket, pedig pad prik pao-t evett, ez rizs alapú, tele zöldségekkel és husival. Képtelen vagyok szavakba önteni, most is érzem az ízét a számban, teljesen függő lettem! Szóval ide tuti el kell látogatni, lehetősleg nem is egyszer! És most már biztos vagyok benne, hogy nagy hiba volt nem megvenni a séf által írt szakácskönyvet, úgyhogy remélem jön majd hamar haza valaki, és elhozza nekem!
A honlapot érdemes nézegetni, néhány recept is van rajta!
(a képek feltöltés közben elvesztek :( )

Nincsenek megjegyzések: