2009. július 18., szombat

Rakott zöldségek kánikula módra

Hihetetlenül meleg van kint, és ennek megfelelően mindenki a forró konyha hátrányait ecseteli a posztjaiban. Én nem tudom, hogy mi történt velem, de a heti hőségrekord napján egyszerűen bevetettem magam a konyhába, és D. őszinte megrökönyödésére és aggodalmára eltöltöttem vagy 3 órát a 60 fokban. Van, hogy az ember megkíván egy kaját, és csak azt tudja elképzelni magának. Nálam ez rendszeresen akkor fordul elő, amikor az aerobik teremben ugrabugrálok, vagy súlyzókkal a kezemben azt kérdezem magamtól, hogy "miért is jutott eszembe, hogy lejöjjek egy ilyen meleg nap tornázni???", és közben szép lassan kirajzolódik "A" kaja, amit egyszerűen enni akarok, akármi van. Félreértés ne essék, nem csokihegyek és zsírszalonnák lebegnek ilyenkor a szemem előtt, ez a mostani kaja is teljesen egészséges, csak zöldségekből áll, de ha ez kell, akkor ez kell. Ilyen akkor szokott még előfordulni, ha másnaposan korog a gyomrom, de erről már elmélkedtem régebben. :) Szóval torna után gyorsan kihúztam a piacra, és azzal nyugtatgattam magam, hogy igazából én D.-nek készítek egy újabb (és ezúttal nagyobb) adag padlizsánkrémet, és ez a kaja csak mellékesen készül, ha már begyújtottam a sütőt alapon. Ennek az lett az eredménye, hogy vagy 2,5 óráig ment a sütő, meg vagy 2 gázláng, és mondanom sem kell, az új albérlet konyhája nélkülöz mindenféle ablakot... Viszont megérte. Egyrészről ott figyelnek a padlizsános üvegek a hűtőben, arra várva, hogy D. csillogó szemmel befalja őket, és megkérdezze, hogy "van még?", másrészről pedig elég jó kaja lett ez. Pont, ahogy elképzeltem, nagyon könnyű (férfiembereknek ajánlott tésztát, vagy nagyobb mennyiségű sült húst tolni mellé), és másnap reggel, hidegen vagy később langyosan is nagyon finom!

Hozzávalók:
  • 3 kisebb padlizsán
  • 2 közepes cukkini
  • 3 nagyobb paradicsom
  • 2 marék olajbogyó
  • 15 dkg fetasajt
  • 2,5 ek szezámmag
  • olívaolaj
  • oregánó, bazsalikom (ha lehet, friss)
A padlizsánt és a cukkinit meghámozom, karikákra vágom, majd a padlizsánt besózom, és hagyom állni 15-20 percig. Utána leöblítem róla a sót, és olívaolajon átpirítom egy kevés oregánóval, majd ugyanígy teszek a cukkinivel is. Közben vizet forralok, a paradicsomokat megszabadítom a héjuktól (bevágom keresztbe a paradicsomokat, bedobom a vízbe, egy perc után kiveszem, és lehúzom a héjukat)., és kockára vágom. Egy tepsi alját kikenem olívaolajjal, réteszek egy réteg padlizsánt, cukkinit, paradicsomot, olajbogyót (félbevágva), sajtot, és megszórom egy kevés szezámmaggal és a fűszerekkel (ha van friss bazsalikomom, azt teszek rá, de most nem kaptam, a növénykémen meg nem volt elég), majd ugyanígy tovább rétegzem, amíg el nem fogynak a hozzávalók. Sütőben közepes hőfokon (végülis ha kitenném a napra, ott is megfőne...), kb. 20-25 percet sütöm. Akik nem bírják a nyúlkaját, azok ehetik tésztával! :)

Tésztával 4 személyre:

padlizsán: 200 Ft
cukkini: 250 Ft
paradicsom: 150 Ft
olajbogyó: 80 Ft (kb, ha elosztom az üveg árát a felhasznált mennyiséggel)
fetasajt: 200 Ft
szezámmag: 30 Ft (ugyanezzel a módszerrel)
1 csomag fussili/spagetti: 150 Ft (Lidl, durumlisztből készült)

Összesen: 1060 Ft 4 főre
Elkészítési idő: előkészület: 40 perc sütés: 20-25 perc


Nincsenek megjegyzések: