2008. október 18., szombat

Paradicsomos zeller chutney


Elkészült az első házi chutney-m! Oké, lehet, hogy ez csak nekem nagy dolog, de eddig csak a boltikkal barátkoztam - illetve azokkal sem mindig, mert hát... nem is tudom, valahogy nem az én ízlésem. De azért gondoltam, hogy megpróbálkozom vele itthon, hátha az majd... és igen! :) Egy olyan hihetetlenül intenzív édes-savanyú "szószt" kaptam, amilyet még sosem kóstoltam. Jó husi mellé, tésztához, esetleg melegszenya kísérőjeként - nem igazán van olyan étel, ami mellé ne tudnám elképzelni (na jó, azért a Sacher kivétel :) ). Az alaprecept innen van, de nem igazán követtem, már ami a fűszerezést és annak mennyiségét illeti. Így nem is fogok pontos mennyiségeket írni, mindenki illat-állag-íz alapján tegyen bele annyit, amennyit jónak lát.

Hozzzávalók:
  • 1 nagy zellergumó
  • 6 szem paradicsom
  • cukor
  • 1-2 ek mustármag (inkább 2 :) )
  • őrölt szegfűbors
  • 3-4 egész szegfűszeg
  • ecet
A zellert és a paradicsomot meghámoztam, és kis kockákra vágtam. Egy vastag aljú lábosba tettem a zöldségeket, kicsit nagy lángot hagytam összerottyanni, aztán fűszereztem, és kis lángra téve még 1 órát sűrítettem. Közben időnként tettem bele még ebből vagy abból ezt meg azt, ahogy éreztem. Egy kis üvegnyi lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések: