2008. október 18., szombat

Rizikó party N.o. 1.




Csütörtök este lévén a csajok átjöttek vacsizni és megvívni életük egyik legvéresebb csatáját (persze, hogy én nyertem! :) )! Mivel nem volt kedvem hallgatni az "Ááá, este már nem akarok sokat enni" című nyavajgást, így inkább sok kis dolgot csináltam, amik ráadásul egészségesek is. Előző alkalommal, amikor nálam voltak vacsizni kissé (?) mellélőttem, ugyanis a kajában a kapor dominált, amit én ugyan imádok, de azt elfelejtettem megkérdezni, hogy ők hogy állnak vele... Így ez alkalommal biztosra mentem: a répát nyersen-főzve-sütve is imádják, így ebből készült az egyik mátrogatós, és a desszert is. A menü a következő volt:

Közel-keleti mártogatós
Sárgarépás-burgonyás mártogatós (ezt a kettőt ismét innen - szóltam, hogy most egy ideig dömping lesz :) )
Gránátalmás salsa Chili&Vanilia alapján (csak kimaradt a póréhagyma - ezt a lányok gyomra szerintem már nem vette volna be...)
Fűszeres csirkefasírtocskák
Pita
Répa halava

Jöjjön most a két mártogatós:

Közel-keleti mártogatós
  • 1 nagy padlizsán (nálam két kicsi)
  • 1 nagy fej vöröshagyma (nálam egy közepes vörös és egy kis lila)
  • 2 gerezd fokhagyma (nálam 5)
  • 3 ek citromlé
  • tejföl (helyette joghurt)
  • olívaolaj
  • ízlés szerint chili
A padlizsánt és a hagymákat sütőben fél óra-40 perc alatt feketére égettem, aztán kikapartam a héj alól a húsukat, és a fokhagymával, olajjal, és citrommal botmixerrel összeturmixoltam. Kevertem bele még annyi joghurtot, amennyi kiegyensúlyozta a fokhagyma csípősségét.


Sárgarépás-burgonyás mártogatós

  • 75 dkg sárgarépa
  • 50 dkg krumpli
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2-3 ek köménymag
  • 3 ek citromlé
  • 3 ek olívaolaj
  • nálam még 2 ek római kömény
  • ízlés szerint chili



A sárgarépát, és a burgonyát megtisztítom, apró kockákra vágom, és sós vízben puhára főzöm. Összeöntöm őket egy nagy tálba, és fűszerezés után összeturmixolom az egészet. Utána ízesítem, ha kell. Nagyon érdekes, kicsit "nyúlós, szálas" massza lesz belőle.
Folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések: