2009. április 23., csütörtök

Macesztorta


Idén ötödik éve járunk ugyanahhoz a barátunkhoz Széder esti vacsira, ahol ez a süti mindig a vacsora fénypontja. Bár az este végégre már mindenki teleette magát, ebből a sütiből mindenkinek lecsúszik 1-2 (7-8 :) ) darab. Már az első vacsora alkalmával követeltem a receptet, ám végül a sok húzás-halasztás miatt kerek 5 évet kellett rá várnom. Hát, nem mondom, megérte... Én egy liba-vacsora végére készítettem, és alig tudtam kimenekíteni a konyhába a tálat az utolsó néhány szemmel, hogy lefotózhassam.

Hozzávalók a tésztához... :
  • 6 tojás
  • 4 ek maceszliszt/teljes kiőrlésű liszt
  • 2-3 ek kakaó
  • pici víz
... és a krémhez:
  • 10 dkg vaj
  • 4 ek cukor
  • 4-5 kanál kakaó
  • 1 tojás
  • kevés rum / rumaroma
  • kevés víz
  • baracklekvár
A tésztát piskótaként tepsiben megsütöm: a tojásokat szétválasztom, a fehérjét felverem, a tojássárgákat kikeverem a cukorral (nagyon nagyon sokáig keverem) és a kakaóval, beleforgatom a felvert fehérjét, és ha nagyon sűrű, egy kevés vízzel hígítom. Sütőben 160-170 fokon, 30-35 perc alatt készre sütöm (az elején nem szabad kinyitnia sütőajtót, mert összeesik!). A krém hozzávalóit a lekvár kivételével összekeverem, és kóstolgatva egy kenhető krémet keverek belőle, ha kell, egy kis vízzel kiegészítve. Amikor megsült a piskóta, még melegen kettévágom, megkenem baracklekvárral, aztán a krémmel, újra összeillesztem, majd a tetejét is megkenem a baracklekvár + krém kombinációval. Bár az elnevezés torta, kis kockákra vágom, ugyanis egyszerre 1-1 falatnyinál többet nem lehet megenni belőle, de lehet, hogy ez csak a vacsik utáni telítettségi állapotra vonatkozik! :)

5 megjegyzés:

Zsuzsi írta...

Na, ezért kell evés előtt fotózni:-))

Névtelen írta...

Szia, a krémhez biztos nem kell összeolvasztani a hozzávalókat, majd úgy bele a tojás, hanem csak úgy robotgéppel kikeverni?

Zsuzsi írta...

Zsuzsi, bizonyám, csak persze késésben voltam, és a sütit meg rekordidő alatt felfedezték a gyerekek, pedig próbáltuk ám eldugni! :)

Kedves Névtelen!
Nem, a hozzávalókat nem kell összeolvasztani, persze nem árt, ha a vaj szobameleg, hogy ne kelljen nagyon harcolni vele! :) De tény, hogy a nyers tojás miatt kismamáknak nem ajánlott.

Névtelen írta...

Kedves receptíró, a tészta cukormennyisége valahogy kimaradt a receptből,én legalábbis nem látom sehol, bár senki nem reklamált, hogy hiányzik...Tapasztalataimból merítve 6 evőkanállal tettem bele.

Kate írta...

Üdv.Kérdés,naceszliszt vagy teljes kiőrlésű liszt?Sütőpor nem kell bele?Mekkora a tepsi mérete,és kb.milyen magas lesz?Gondolom előmelegített sütőben 180 fokon.Nagyon guszta.Kate