2009. március 7., szombat

Fussili kéményseprő módra

Egy ideje már azon igyekszünk, hogy az esti közös főzőcskézésekből maradjon D.-nek másnapra "munkaebéd". Finomabb, egészségesebb és gazdaságosabb az, ha itthonról visz. Általában 2 akadályba szoktunk ütközni: 1. felfaljuk a plusz egy adagot is, nincs kegyelem! 2. D. rendszeresen itthon felejti reggelente a hűtőben lapuló dobozkát, ami így átminősül vacsi előtti étvágycsinálónak, vagy (ha eláll), bepróbálkozunk másnap, hátha akkor eszébe jut. :) A héten is pont ez történt, az első itthonhagyás után adtunk neki még egy esélyt. A second chance napján én itthon dolgoztam, (és vártam a kéményseprőket, akik a kiírás ellenáére persze nem aznap jöttek... grr...) és valamiért meg voltam győződve arról, hogy D. megint itthonfelejtette a kis dobozt. Azért a biztonság kedvéért felhívtam, hogy "ugye nem vitted el..." és persze ezúttal elvitte, sőt, már be is termelte a tartalmát. Hát, nem voltam éppenséggel boldog, mivel rossz a kapucsengőnk, így minden zajra kirohantam a folyosóra, hátha jönnek a kéményseprők, és a vizet nem mertem megengedni, nehogy elszalasszam őket (ehhez persze hozzátartozik, hogy ez már a második figyelmeztetés, és harmadjára törik be az ajtót). Így farkaséhesen ültem és lettem nagyon dühös, amikor kiderült, hogy nem is aznap jönnek... Hipergyorsasággal kezdtem el végül tésztát főzni, és összedobálni mindent, amit a hűtőben és a környékén találtam. Az eredmény meglepően nagyon finom lett, ez biztosan bekerül a gyors vacsik közé, és lehet, hogy ezentúl a kéményseprőkre is nagyon szeretettel gondolok majd... :)

Hozzávalók:
  • egy adag tészta (Na ez az, ami nekem sohasem megy. Ezúttal tutira akartam menni, és a tányérba mérve főztem ki az "egy adag" tésztát, amiből így csak 3 nagy adag lett... :) )
  • 1 kis fej lilahagyma
  • 1 póréhagyma zöldje
  • 1 nagyobb gerezd fokhagyma
  • 1 szelet Nagyi féle, töltött tojáshoz való sonka
  • 3 "szelet" szárított paradicsom
  • 1 csokor petrezselyem
  • kb. 1 dl tejszín
  • füstöltsajt kockák
Miközben a tészta fő, kevés olívaolajon megpirítom az összevágott hagymákat, majd hozzádobom a kockákra vágott sonkát, majd a petrezselymet, és a szárított paradicsomot, végül pedig összefőzöm a tejszínnel, és beleolvastom a sajtkockákat. Egy fél csipet tengeri sót, és negyed kk borsot adok hozzá, de ezen kívül semmit, hadd érződjön minden zöld, lila, piros, rózsaszín, és barna íz...

Költségek (2 éhes személyre):
  • három adag tészta: 75 Ft (Lidl, durumlisztből)
  • lilahagyma: 30 Ft
  • póréhagyma: 100 Ft
  • fokhagyma: 2 Ft
  • 1 szelet sonka: 20 Ft
  • szárított paradicsom: 60 Ft
  • petrezselyem: 50 Ft
  • 1 dl tejszín: 50 Ft (Lidl, 2 dl 99 Ft)
  • 10 dkg füstöltsajt: 180 Ft
Összesen: 567 Ft

Nincsenek megjegyzések: