2009. március 25., szerda

Zöldborsóleves, ahogy Anyu csinálja



Mindenkinek vannak évszakhoz kötődő ételei, nekem tavasszal ilyen a zöldborsóleves. Könnyű, tele zöldségekkel, és igenis az én Anyukám csinálja a legfinomabban! Kedvenc random barátnőmnek pedig ma volt a vizsgatanítása, úgyhogy gondoltam, meglepem vele. És bár először csináltam, az elég jó hír, hogy neki csak a petrezselyem hiányzott a tetejéről, amit gyorsan meg is kapott. :)

Hozzávalók:
  • 75 dkg mirelit zöldborsó
  • 3 nagy sárgarépa
  • 2 nagy fehérrépa
  • 1,5 ek liszt
  • só, vegeta
Olívaolajon félig puhára párolom a felkarikázott répákat, és a zöldborsót. Ekkor megszórom liszttel, kicsit átpirítom vele, majd felöntöm hideg vízzel. Nagy lángon felforralom, majd kis lángon készre főzöm. Vajból, 1 tojásból, lisztből és sóból vajgaluskát készítek, beleszaggatom, és puhára főzöm. Lehunyom a szemem, és mellé képzelek egy nagy adag napsütést...

2 megjegyzés:

sipric írta...

http://hazikoszt.blogspot.com/2009/02/tavaszvaro-zoldborsoleves-vajgaluskaval.html

:) Nem nagyon láttam még máshol ezt a staubolós verziót, nem dunántúli vagy véletlenül?

Zsuzsi írta...

De érdekes, én a staubolást még soha nem hallottam! :) A család egyébként szatmári, de már senki nem él ott...