2009. március 13., péntek

Quesadilla



Az elmúlt pár hétben sokszor eszembe jutott, hogy kéne enni valamit tortillával - lehet, hogy ez a körúton sokasodó mexikói kajáldák hatása? Mindenesetre körülnézegettem a neten, és bár láttam, hogy a kukoricaliszt felhasználásáról nem mindig pozitívak a beszámolók, mégis úgy döntöttem, hogy én ezzel próbálom ki. Vettem is az Anyuék melletti bioboltban kukoricalisztet, de amikor este elmeséltem D.-nek, hogy mit is akarok csinálni, persze egyből leszavazta. Ez egyébként jellemző: életében nem evett még valamit, és közli, hogy ő azt nem szereti. Aztán ha mégis ráveszem valahogy, hogy kóstolja meg, akkor persze ez hirtelen megváltozik! :) (Egyébként most itt ült mellettem, és vérig sértődött, hogy ezt leírtam róla...) Szóval vártam egy estét, amikor nincs itthon, hogy elkövessem a merényletet. És bár semmilyen hozzávalót nem kaptam, amiből tölteléket akartam csinálni, és csak simán füstöltsajtos-olajbogyeszos lett, azért nagyon ízlett D.-nek is, aki gyorsan kevert hozzá egy tejfölös-fokhagymás mártást is. :) Az adag 5 lapra volt elég, mivel tényleg csak kóstolónak sütöttem, de nagyon finom, és bármerre hajtogatható/feltekerhető. A recept alapját egyébként Max-nál olvastam, csak kicsit átvariáltam.

Hozzávalók:
  • 5 dkg kukoricaliszt
  • 10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • egy csipet tengeri só
  • fél ek napraforgó olaj
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 tk sütőpor
  • valamennyi (kb. 1,5 dl) víz
Összekeverem a hozzávalókat, és a vízzel addig dolgozom össze, amíg egy ruganyos, nem ragadós tésztát nem kapok. Hagyom kelni, amíg Dr. House 2x nem adott rossz diagnózist a legújabb betegének (kb. 40 perc), majd 5 felé szedem, és kis golyókat formázok belőle, amit aztán nagyonnagyonnagyon vékonyra (kb. 1 mm) nyújtok. Szerintem ez a lényeg, tényleg nagyon vékonyra kell nyújtani, különben kemény lesz. Majd teflon serpenyőben zsiradék nélkül sütöm mindkét oldalát, kb. 3-3 percig. Miután kiveszem, megkenem mindkét oldalát egy kevés vízzel, ettől marad hajlítható és puha (ez sem saját találmány, csak már nem tudom, hogy kinél olvastam...). Végül a lapot kettéhajtva, vagy kettőt a bármilyen töltelékkel (csak sajt legyen benne!) összeragasztva mindkét oldalán átmelegítek, amíg megolvad benne a sajt. Már csak cikkekre kell vágni, és lehet mártogatni!

Nincsenek megjegyzések: